메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
호서사학회 역사와 담론 湖西史學 第50輯
발행연도
2008.9
수록면
187 - 204 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Descriptions about Ancient European History in the textbooks of Socety Ⅱ for Middle Schools have some problems. At first, those are disproportionate on themes. In other words, those descriptions only deal with Greek and Roman History. Because the History of Ancient Near East is omitted, middle school students are apt to be affected by Eurocentrism. Next, those descriptions about Ancient European History have some mistakes, misunderstandings, misinterpretations.
What makes those descriptions have some problems ? I think that there are two factors. Firstly, a few pages are allotted for descriptions about Ancient European History, that is, just 9.44 pages are allotted. Therefore, these a few pages make those descriptions to be abbreviate and omit. As a result of it, the history of Ancient Near East is disappeared, and other problems arise. Secondly, all textbooks have just one or two authors about western history. And those authors are mostly teachers of middle school or high school. But those textbooks don't have any consultation by scholars. Even for easy learning, those teachers may be more proper than scholars, but the checking procedure is required for accurate descriptions.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 그리스와 헬레니즘 시대사 서술의 문제점
Ⅲ. 로마 공화정과 제정 시대사 서술의 문제점
Ⅳ. 결론
〈Abstract〉

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0