메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국어문학회 어문학 語文學 第101輯
발행연도
2008.9
수록면
1 - 23 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Which variously expresses and classifies meaning of language are meaning types. Meaning types are to observe the method which delivers meaning from the varying degree and to classify.
In this thesis, I will present the propriety of classification and the model of effective studying on the eight kinds of meaning types from the school grammar. For this purpose, I observed accurately the eight kinds of meaning types and then reclassified. The eight kinds of meaning types from the school grammar are central meaning and derived meaning, conceptual meaning and connotative meaning, social meaning and affective meaning, thematic meaning and reflected meaning. Though they introduce opposing pairs, their opposing concept is not clear. Negativity verification leads the opposing pairs. But the opposing pairs appear clearly only relationship of central meaning and derived meaning, conceptual meaning and connotative meaning.
In order to classify a meaning types according to whether to be descriptive on the dictionary is [±descriptive]. To classify other distinctions I will present some features, [±derivative], [±personal], [±syntatic], [±universal].

목차

1. 머리말
2. 학교 문법에서의 의미 유형 분류
3. 의미 유형의 자질 분류
4. 마무리
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0