메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제17권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
1 - 17 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study compares the effects of two types of instruction on text comprehension and the learning of the form, meaning, and grammar of English nouns and verbs in a text: affective input enhancement (Affective IE), which enhances the affective processing of the topic of a second language (L2) text before it is read, without focusing on the linguistic aspects of the text (n = 40); and conceptual input enhancement (Conceptual IE), which enhances the conceptual processing of content words in an L2 text before it is read (n = 43). The results showed that (1) the Affective IE group evaluated the text topic more positively than the Conceptual IE group, (2) the Affective IE group outperformed the Conceptual IE group in the free-recall task as an index of text comprehension, (3) the Conceptual IE group outperformed the Affective IE group in the learning of the meaning of nouns in the text, and (4) the Affective IE and Conceptual IE groups were equally effective in facilitating the learning of the noun forms and the form, meaning, and grammar of verbs in the text. These findings suggest that Affective IE facilitates text comprehension and L2 learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0