메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As soot particles are loaded in a diesel particulate filter, the filter should be regenerated periodically or continuously in the exhaust system. For the passive DPF system with catalysts, chemical reactions make a continuous regeneration of the filter. But the use of this fully passive DPF system is practically limited to high engine loads condition. Especially for the low engine loads driving pattern, there is no regeneration method in the passive DPF system. The active DPF system with a burner is an attractive alternative because the regeneration of the filter at all the engine condition could be possible. This study describes the development of the active DPF system using a plasma assisted burner regeneration considering the stability of flame, efficiency of the burner and control logic of the system. Engine bench tests are performed to verify these performances of the burner system. Results from these tests show that increased exhaust gas temperature leads to faster regeneration. Also high efficiency of the plasma assisted burner is shown.

목차

Abstract
1. 서론
2. 플라즈마 버너
3. 실험 장치 및 방법
4. 실험 결과
5. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-015698268