메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Steer-By-Wire is the one of the advanced technology that will be applied of steering system for the futuristic vehicle. It has removed the mechanical linkages connected between steering wheel and tire. For the result of this omission, it can be enhanced the safety of car crash and simplified vehicle design process.
For the previous research, dual-motor type L/RH separated Rack assembly has been developed with based on the HILS. Likewise, ECU & control logic has been developed and harmonized with this type. In this research, it has been developed the reformation of ECU for next generation as well as vehicle package alternation with system completed in the first year of second step. Automatic code formation of control logic has been used to make an improvement of counter-steer and rack position control logic. At the conclusion, it has been verified in the test vehicle.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 시험 결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-015704707