메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Max. power test of vehicles is generally conducted using engine dynamometers. However, the power test have become more complicated to perform on the engine dynamometers due to new emerging engine technologies and control systems. It is even more difficult to control all test parameters on the engine dynamometer, especially for hybrid vehicle, since more advanced and cutting edge technologies have been used compared to the convention vehicle using fossil fuel. Therefore. the possible usage of chassis dynamometer for the system power test of hybrid and conventional vehicles have been investigated in this study. It was shown that the results of system power of all vehicles tested were approximately ranging from 70 to 80 percent lower than the power measured on the engine dynamometer. The safety standards with regard to the power of hybrid vehicle will be established later based on the he results from this study.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시험방법 및 장비
3. 연구 결과 및 분석
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-015705022