메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2009년도 춘계학술대회논문집
발행연도
2009.5
수록면
737 - 745 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Since it's introduction in the late 19 century, the railway has taken an important role as people’s feet and has conducted a stable management due to it's exclusive position for a long time. However, the competitions with other transportation devices such as cars and airlines are making it's previous position more or less weaker.
In 1998, celebrating 100th anniversary, Korea Railway established the Customer Satisfaction Service Charter for the purpose of overcoming this competitive weakness, and as well to enhance it's service quality.
The main purpose of this article is to depict and review the effectiveness of Customer Satisfaction Service Charter that has been adapted for a decade, and to suggest some effective supporting system that can make the charter to function more efficiently, and that would lead to the better realization of customer satisfaction service.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 고객서비스 헌장의 의의와 역할
3. 철도고객서비스 헌장 제정
4. 철도고객서비스헌장 제4차 개정
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-018279810