메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박형준 (부산대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제45집
발행연도
2009.8
수록면
65 - 86 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is intended about the generative background and characteristics of ‘Yu-in-bon'(유인본) Korean language textbook, after the liberation of Korea. An official curriculum is as yet undeveloped after the liberation of Korea. As this cause, the text book of school field is function as an substantial manual of teaching and learning. This study is to appreciate substance of ‘Yu-in-bon'(유인본) Korean language textbook and to demonstrate the significance of existence Focus on the Korean language textbook 『Korean language textbook for Secondary school(중등 국어 교재)』 from DaeJeon Technical School.
It has historical meaning in several kinds. First, it excavate an historical data of Korean language education and seek possibility to systematize. Second, it make up for blank space in Korean language education-system-research and reconstruct all kinds of Korean language education history. It means that extension about a teaching and learning medium and method. Third, by the diversification of Korean language education history approach, it can make clear identity of studies in Korean language education.

목차

Ⅰ. 들머리 : 국어교육사의 이면과 유인본 국어교과서
Ⅱ. 유인본 국어교과서의 생성 배경
Ⅲ. 『중등 국어 교재』의 변증과 분석
Ⅳ. 마무리 : 국어교육사적 의의와 남은 과제
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-710-018645923