메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김은혜 (동양대학교) 박정수 (동양대학교)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2009년도 추계학술대회논문집
발행연도
2009.11
수록면
2,945 - 2,962 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
These days, Internal railways has made great progress in terms of running speed since GyeongIn Line opened in 1899. For instance, the opening of high-speed railway the fifth in the world and test running of Korea model high-speed rolling stock. However, the running speed development of conventional railway line has been insignificant since Gyeongbu Line was recorded the maximum speed of 140㎞/h by Saemaeul train. Especially, Jung-ang Line which passes a lot of mountain range through the entire way limits competition with other vehicle owing to falling behind understructure such as single track operation, excessively sharp curve and steep slope.
This study indicate the efficient improvement-plan of inferior facility on Jung-ang Line and examine related system, levels of railway facility for increasing speed competitiveness. Particularly, focusing on the Yeongju-si, try to improve railway competitiveness by introducing TTX(Tilting Train eXpress) with infrastructure level-up, signal communications electricity improvement.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 본론
3. 결론 및 향후연구과제
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-019166345