메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
주미진 (강원대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.10 Number.1
발행연도
2010.3
수록면
131 - 150 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to explore an effective writing class based on the process approach. It is believed that the process approach writing class can be made more effective by adding product approach, genre approach, electronic writing learning making up for the weaknesses of the process approach. For data collection, the mixed approach writing class based on the process approach was carried out for one semester. During the class, participants were asked to write a learning journal twice a month, and after the class to fill out the questionnaires about the learning activities conducted in the class. The results show that the participants felt each learning activity was very useful, and it gave positive reactions to the class, indicating that the class was successful.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 분석결과
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-740-003387033