메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임종남 (송호대학)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제19권 제2호 (인문 사회과학편)
발행연도
2010.5
수록면
575 - 586 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to analyze the effect of motivation factor on satisfaction and purchase behavior in taekwondo gym. The subjects were parents of registrants of taekwondo gym 484 sample out of 500 samples through convenient sampling method were adopted as a final data. We confirmed the goodness of fit test of the model, utilizing SPSS WIN Ver 13.0 was used for frequency analysis and exploratory factor analysis and AMOS 5.0, for confirmatory factor analysis and structural equation model analysis and after which we tested each hypothesis. The results of empirical study were as followings. First, health of motivation factor had a significant influence on satisfaction. Second, pleasure of motivation factor had a significant influence on satisfaction. Third, ability of motivation factor had a significant influence on satisfaction. Fourth, satisfaction had a significant influence on purchase behavior. The above analysis results support that after trainee experience for training activity, taekwondo gym should offer a continuous after service and an active response to their special requirements for the opinion survey.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 논의
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-692-002390819