메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최광석 (구암고등학교)
저널정보
한국어문학회 어문학 語文學 第108輯
발행연도
2010.6
수록면
133 - 163 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Honggildongjeon is accepted the most textbook. We checked the acceptance aspect with the text and the standard of achievement. As a result, we found implications about the writing textbook and the teaching-learning activities. About the writing textbook, we must accept the best version of classic story with the nearest shape. And about the teaching-learning activities, We must reconstruction the standard of achievement and contents elements.
With revised the curriculum in 2007, an authorized textbooks are in using for the use of the 7th grade. The textbook screening system has a advantage of diversity. But each school must select only one textbook. So we can not strengthen the strength. Therefor we must seek the way how to strengthen the strength. We can seek the way how to strengthen the strength with Honggildongjeon, because Honggildongjeon is accepted with the most frequency.
We discovered that we must restructure the textbook round the same standard of achievement and it’s contents element. Namely, we can organize the textbook round the selected textbook. And We can make up for the selected textbook’s fault by the rest excluded textbooks. In the case of this, all students must fulfil the aimed learning activities about basic principle. Then they can active the application learning by achievement level. The revel can be regulated by subdividing and exposing the approach.

목차

1. 서론
2. 고전소설 수용의 전반적 양상
3. 〈홍길동전〉 수용의 양상 검토
4. 성취기준에 따른 목표 학습 활동의 재구성
5. 결론
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-810-002480283