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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
한병기 (홍익대학교) 최선웅 (홍익대학교) 조성산 (홍익대학교) 장훈 (현대자동차)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2005년도 공동 심포지엄 자동차 구조 안전 및 CAE
발행연도
2005.11
수록면
243 - 249 (7page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Full-beads of multi-layer steel engine head gaskets that are used to seal the combustion gas between the head and the block are subject to cyclic bending stresses due to the variation of the head/block gap during engine operation. The L-D curve of the full-bead formed on SUS304 thin plate is important for the sealing capacity assessment. Therefore the experimental method for measuring the L-D curve must be established in gasket company. In this study the rig and the data acquisition system for measuring the L-D curve is suggested. And the experimental results are shown. This results are compared with numerical results obtained by using ABAQUS package.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험 방법
3. 시험결과 및 토의
4. 결론
References

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