메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
전광기 (자동차부품연구원) 최성진 (자동차부품연구원) 고웅희 (자동차부품연구원) 박정원 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2009 KSAE 부문종합 학술대회
발행연도
2009.4
수록면
601 - 606 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
Cornering maneuvers with reduced body roll and without losses in comfort are heading the wish list of car manufacturers. In addition to this, driving safety can be improved considerably with Active Roll Control(ARC) systems. The ARC system can control body roll angle by using DC motor actuators installed in the center of front and rear stabilizer bars. Full vehicle analysis models have been developed using an ADAMS/Car and a CarSim S/W, and these vehicle models have been validated using vehicle test. The ARC controller has been evaluated with two kinds of control algorithm. One has been designed using a slide mode control law based on a roll model and the other has been designed using a estimated lateral acceleration and target roll angle map data. Co-simulations have been conducted by using the Matlab simulink and the validated CarSim vehicle model to evaluate the performance of the ARC control algorithms. From the simulation results, it is shown that the proposed ARC control system can provide with improved vehicle comfort.

목차

Abstract
1. 서론
2. 대상차량 해석 모델 개발
3. 능동 롤 제어 로직 알고리즘
4. ARC 제어로직 평가
5. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-556-002788283