지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
1. Introduction
2. Review of literature
3. Methods
4. Findings
5. Conclusion
References
Appendix: Transcript Notations
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Teaching through examples in classroom interactions
담화·인지언어학회 학술대회 발표논문집
2016 .11
교사의 학습자 모국어 사용에 따른 교실 상호작용 관찰 연구
언어학 연구
2010 .04
Classroom Language in Teaching English
응용언어학
1998 .06
The Classroom as an Environment for Teaching English as a Second Language in Korea
응용언어학
1996 .02
Learner Autonomy and Classroom Discourse
응용언어학
2000 .12
Whole Language in the EFL Classroom
응용언어학
2001 .06
문화이해와 소통을 위한 한국어교육내용 -통합교재의 대화문과 문화영역을 중심으로-
이중언어학
2013 .01
Cultural Awareness in Language Classrooms : Focused on Gender in Children’s Books
신영어영문학
2005 .11
Classroom Grading Practices in a University English Curriculum : Case Study
응용언어학
2003 .06
A Quantitative Analysis of Classroom Interactions in Two EFL Writing Courses at a University
언어과학연구
2006 .09
상호작용 증진을 위한 초등학교 영어 교사의 수업 운영 방안에 대한 연구
언어학 연구
2014 .10
Language Teaching from a Discourse-based Perspective
언어
2009 .09
초등영어 문화교육 연구 분석
영어영문학21
2010 .01
On Empty Categories in Korean
언어
1987 .12
A Sociolinguistic Approach to Foreign Language Teaching:Techniques for teaching culture
영어영문학연구
2006 .01
Teacher Talk Revisited : Issues, Findings and Future Directions
영어학
2006 .03
Characteristics of Two Japanese L2 Learners’ Interaction in an IEP Classroom
응용언어학
2007 .12
국어 수업대화에서 교사 피드백 방식 분석 연구
국어교육연구
2018 .02
0