메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오희정 (서울여자대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.10 Number.3
발행연도
2010.9
수록면
519 - 541 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to explore the actual situation using electronic classware as complementary materials in a General English class at a college. The effective use of multimedia-assisted courseware in language learning and teaching can provide various and effective learning experience, which is expected to further grow in the future. To investigate the professors’ and students' opinions on the use of electronic classware, questionnaires and in-depth interviews were administered. This study sampled 9 professors and 96 college students from the same English program. The results were as follows: Both professors and students were satisfied with the use of electronic classware and believed that it was very effective in holding the students' attention and raised the efficiency of the lecture. Professors tended to apply different menu tools depending on their preference, but preferred 'content', 'arrow', and 'magnifier' tools to the others. The classware was the most effective in studying listening skills because it played the audio sound by simply clicking the icon on the screen and then displayed the script after listening. However, most participants responded that the electronic classware was better to be used as a complementary resource and would be used more effectively with a textbook.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 결과 및 논의
5. 요약 및 결론
참고문헌

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-740-003656699