메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제35권 제2호
발행연도
2009.1
수록면
225 - 254 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
A freshman English course called College English has long been criticized because of its ineffectiveness. The purpose of this study is to examine how college students perceive on College English in terms of the instructors’ teaching methods. A total of 263 university students were questionnaired in the survey. The results of this questionnaire show that while most of the students have great interest in improving their English proficiency, they are not very satisfied with the current College English course. Some of the main reasons are: College English is too heavily focused on grammar and reading comprehension with less or little emphasis on speaking and writing. Second, the teaching method is too much teacher-centered rather than student-centered, thus often failing to meet students’ needs. Third, teachers are not skillful at encouraging active student participation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0