메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Jongsuk Lim (한양대학교) Seungsuk Oh (한양대학교) Jeasung Chung (한양대학교) Kangyoon Lee (한양대학교) Myoungho Sunwoo (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
14 - 19 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The location of 50% mass fraction burned (MFB50) is known as a good combustion phase indicator because of its close correlations with harmful emissions and fuel efficiency. Nevertheless, since calculation of MFB50 involves a large amount of cylinder pressure data and complex algorithm, it is difficult to be implemented in a real-time engine controller. For this reason, a new combustion phase indicator with a small number of cylinder pressure data and simple algorithm is demanded for real-time combustion control. In this study, we propose a new combustion phase indicator, called the location of 60% normalized difference pressure after peak (NDP<SUB>ap</SUB>60). The NDP<SUB>ap</SUB>60 indicates the crank angle position where the normalized difference pressure reaches 60% of the maximum value after peak. The proposed indicator reveals a linear correlation with MFB50 at various engine operating conditions such as main injection timing, injected fuel quantity, fuel-rail pressure and EGR rate changes. Furthermore, the NDP<SUB>ap</SUB>60 requires about 55% measurement data of cylinder pressure and 18% calculation steps in comparison with the MFB50. Consequently, the NDP<SUB>ap</SUB>60 demonstrates great potential for applying to a real-time engine controller.

목차

Abstract
1. INTRODUCTION
2. COMBUSTION PHASE DETECTION
3. EXPERIMENTAL INVESTIGATIONS
4. CONCLUSIONS
Acknowledgement
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001768725