메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
허현동 (서울대학교) 황태훈 (현대모비스) 이경수 (서울대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
1,454 - 1,459 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents an Electronic Stability Control (ESC) algorithm to improve vehicle stability using individual tire force information. The objective of the proposed ESC algorithm is to determine the optimal distribution of individual wheel braking forces based on tire forces being exerted on the road to improve the performance of the controller. This ESC algorithm consists of an upper level controller and a lower level controller. The upper level controller uses the measured or estimated signal from vehicle to calculate the desired yaw moment for satisfying the driver’s intention. On this occasion, lateral tire forces are approximated by using the measured and estimated signals. The lateral dynamic model can be more accurate by getting rid of the uncertainties caused by complex tire model when you directly apply the current tire forces to the model. The controller which is used to improve vehicle steerability and to maintain vehicle stability under extreme driving situations is then designed by using the Sliding Mode Control (SMC) technique, respectively. In the lower level controller, the individual braking forces are determined by the optimal strategy. The closed loop computer simulation results with driver-vehicle-controller system confirm the effectiveness of the proposed control system and the improvements in vehicle handling and stability.

목차

Abstract
1. 서론
2. 알고리즘 구성
3. 결론
Acknowledgement
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001771153