메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Dae-Min Kang (Seoul National University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제25권 2호
발행연도
2009.1
수록면
97 - 121 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present investigation was aimed at examining Korean EFL listeners" ability to identivy function and content words and how EFL proficiency affected their identification of function and content words. A total of 120 participants, assigned to low and high level groups, performed a listening task and 40 of them took part in a post-task interview. The results showed that Korean EFL listeners performed significantly worse in identifying function words than in identifying content words, which was attributed to their lack of knowledge of English phonology encompassing schwa. Concerning the impact of proficiency, it was found that proficiency significantly influenced Korean EFL listeners" ability to identify function and content words. What was noteworthy was that vocabulary knowledge could serve as a predictor for the identification of function words. In terms of pedagogical implications, the study suggests that more adequate instruction in English phonology in connection with the identification of function and content words should be provided to Korean EFL listeners taking into account proficiency levels.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Method
Ⅳ. Results and Discussion
Ⅴ. Conclusion
References
Appendix

참고문헌 (50)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0