메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
전지현 (이화여자대학교) 김종국 (안양대학교) 김현주 (단국대학교) 신동일 (중앙대학교) 이병민 (서울대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제26권 1호
발행연도
2010.3
수록면
57 - 89 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate learners’ perceptions on English speaking assessment. Through the online survey, the researchers collected data from 742 adult online English learners and personal administrators in various companies. The survey consisted of two sections: participants’ general background infon11ation and their perceptions on English speaking assessment.. The items on the perceptions are categorized into 7 areas: belief. operation time, test impact. rating criteria, test method, feedback. and preparation of speaking tests. TIesull.s of the study showed that leamers generally believed that although the English speaking assessment is more valid than other English proficiency tests. it should assess more pragmatic language com]X~tence and provide more detailed infom1ation about rating clitelia and evaluation procedures to both test users and test. takers. Based on the findings. the study concludes with some implications in terms of improving English speaking assessment and directing future English proficiency movement.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 수험자 인식에 대한 선행 연구
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
부록

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0