메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최현종 (서원대학교)
저널정보
서원대학교 미래창조연구원 과학과 문화 과학과 문화 제6권 제4호
발행연도
2009.11
수록면
1 - 9 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The expansion of e-learning in the field of education has raised the necessaries of providing learner-centered learning and the environment which enables it. Just like elementary, or middle school teachers in classroom, it is inevitable that we need to check learner"s ability, his learning history, his current activity in the e-learning system. The e-learning standardization consortium IMS provides with learner"s ability as Learner Information Profile data model and learner"s current learning activity as e-Portfolio data model of e-learning. But among recent researches about LIP and e-Portfolio, these are two different topics. So this study was performed to integrate two different data models for providing current learner"s activity, ability and history in e-learning system using ontology.

목차

Abstract
1. 서론
2. 관련 연구
3. e-포트폴리오와 학습자 정보의 통합
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-405-000257761