메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육교육학회 한국체육교육학회지 한국체육교육학회지 제3권 제1호
발행연도
1998.1
수록면
1 - 15 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to develop physical education curriculum to integrate the practice and theory for improvement of physical education in the school. The approaches and results are following; (1) The educational and academic subjet is human movement in physical education. (2) The concept of physical education to integrate the practice and theory is $quot;sometics$quot; which means the movement objects based on body, soul and mind. (3) A knowledge used in the practice and theory physical education for the $quot;sometics$quot; is categorizd as declarative or procedual. (4) A knowledge structure model provides a rule to integrate the declarative and procedural. A cross-disciplinary approaches define declarative knowledge in the pracitice and theory. A declarative knowledge structure employs, hierarchical representation. (5) As a knowledge structure does not display the rink of the declarative and procedural knowledge, the taxanomy of goal employs the roles of integration; psycomotor domain→$quot;Skills$quot;, cognitive domain→$quot;Understanding$quot;, affective domain→Apttitude. (6) A declarative and procedural knowledge for teacher and student rinks in the concepts of body, effort, space, relationship from movement education model. Based on the above result, developing a integrative physical education curriculum model.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-370-002761548