메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국호텔외식관광경영학회 호텔경영학연구 호텔경영학연구 제18권 제5호
발행연도
2009.10
수록면
169 - 184 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to understand the effect of employees` person-job fit in foodservice industry upon the customer orientation and organizational commitment and to empirically analyze whether the gender play a moderating role in the causality between the employees` person-job fit, customer orientation and organizational commitment. Based on total 422 samples obtained from the empirical research, this study reviewed reliability and fitness of research model and verified total 3 hypotheses using Amos program. The hypothesized relationships in the model were tested simultaneously by using a structural equation model(SEM). The proposed model provided an adequate fit to the data, χ2 492.697(d.f. 87; p<.001), GFI .858, AFGI .804, NFI .910, CFI .924, RMR .080. SEM resulted that the employees` person-job fit showed a positive significant effect on customer orientation(β=.662; p<.001) and organizational commitment(β=.201; p<.001). Also, customer orientation had a positive significant effect on organizational commitment(β=.513; p<.001). As a result of analyzing the moderating role, the effect of the employees` person-job fit in foodservice industry upon the customer orientation and organizational commitment was moderated by the gender. Limitations and future research directions are also discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-320-002764625