메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第133輯
발행연도
2015.3
수록면
121 - 155 (35page)
DOI
10.18622/kher.2015.03.133.121

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As it approached the 1920s, the entrance rate to primary school rose among Korean people, which led to the multiplication of primary schools around the nation. Another consequence was the growing need for Korean elementary school teachers to teach Korean students, but the demand was not met because the teacher training institutions only educated Japanese teachers. Having the establishment of school of education in mind, the Japanese Government General of Korea opened a “Temporary Teacher Training Academy” in each province as a temporary measure. Each of the 13 provinces opened and ran such an academy at the seat of provincial government in April and May, 1920. The establishment of a temporary teacher training academy was a ground-breaking event in the modern history of teacher training. Such academies helped the teacher training system concentrated on Seoul and some large cities expand around the nation and further were inherited as schools of education, becoming a matrix for today’s elementary teacher training institutions.

목차

1. 머리말
2. 1920년 13도의 임시교원양성강습회 개설
3. 도별 임시교원양성강습회의 운영
4. 1923년 폐지와 13도 사범학교로의 편입
5. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-001356609