메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이수진 (대구교육대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제57집
발행연도
2015.2
수록면
169 - 194 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Continuous training program about Korean subject is very important for elementary teacher. It has to be used extensively. It has to give development’s experience as elementary Korean teacher. It has to teach about elementary student’s language ability, character and culture.
I researched elementary Korean subject’s training programs by the teacher training institute. As a result, training theme and deliverty are requested to be various for example cyber-education. Training to be used and extended easily are prefered for example reading or discussion teaching technic.
So I suggeted four direction of elementary Korean subject’s training program. First, we need to develop extensive training with other areas. Second, we need to develop reflective training about teacher’s instruction pattern and language. Third, we need to guide teacher’s spontaneous participation. Fourth, we need to reinforce program about student’s language ability and culture.

목차

Ⅰ. 서언
Ⅱ. 초등국어교과 연수의 중요성과 조건
Ⅲ. 초등국어교과 관련 연수 프로그램의 실태 분석
Ⅳ. 초등국어교과 관련 연수 프로그램의 개선점
Ⅴ. 결언
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-001371948