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논문 기본 정보

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학술저널
저자정보
김호연 (건국대학교) 강철구 (건국대학교)
저널정보
한국도시철도학회 한국도시철도학회논문집 한국도시철도학회논문집 제3권 제3호
발행연도
2015.9
수록면
375 - 380 (6page)

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Wheel slides may occur during train operations due to low adhesion at the wheel-rail contact patch abnormally, and the wheel slides, in turn, result in wheel flats, which affect running safety and ride comfort significantly. Thus, slide protection control has a crucial role for safe braking and prevention from wheel flats that could cause a disastrous train accident. This paper presents simulation studies on a multi-axle wheel slide protection logic with a brake system of a rolling stock including a pneumatic model for brake power supply and dump valve operation.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 시뮬레이션 모델 및 구성
3. 공압장치의 수학적 모델
4. 활주방지제어장치
5. 시뮬레이션 연구
6. 결론
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