메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국어학회 한국어학 한국어학 제55권
발행연도
2012.5
수록면
173 - 206 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This article is a study on multi-cultural household students` learning related lexicon area, examining and analyzing words related to learning based on the students` learning circumstance. First, this article defined learning lexicon as learning tool one and learning content one, and explored appearance phase of this kind of lexicon in textbooks, second, investigated learning lexicon closeness and learning lexicon diversity through the writing materials of science subject calculated by the students in order to figure out how the multi-cultural household students are using the learning lexicon gained in the course of study. The survey results showed that multi-cultural household students had less overall content lexicon as well as learning lexicon output compared to general household students, and in learning lexicon area, ``Learning Lexical Density`` and ``Learning Lexical Variety`` were much lower than general household students in low-level scholastic ability.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-701-002265077