메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국웰니스학회 한국웰니스학회지 한국웰니스학회지 제4권 2호
발행연도
2009.11
수록면
39 - 48 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to explore the relationships of a young child with developmental delay with other peers in an inclusive kindergarten setting using a qualitative analyses. The subjects of this study were a young child with development delay and a group of twenty-five peers without developmental delays of a kindergarten with inclusive setting in Seoul. The study was processed from March 10, 2008 through November 21, 2008. During the study, investigator's observatory note, interviews, and related documents were collected. The results collected could be summarized as follows. First, a young child with developmental delays presented a five-step of participation process. Second, a young child with developmental delays presented some types of interaction such as isolation and denial, acceptance and reaction, cooperative and self-expression, and sharing of feelings. This study has a significance in terms of its role representing the change of process of the relationship between the young child with??evelopmental delays with peer groups without disabilities. The results suggest a practical importance and possible implications to the early childhood inclusive setting.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-692-002346484