메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최성희 (부산대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제58권 제1호
발행연도
2016.2
수록면
43 - 68 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This essay examines, based on the concept of ‘affect,’ the possibility of different interpretations of Shakespeare’s Hamlet and its relation with the reception by the public in each modern period. Analysing three main films of Hamlet, Lawrence Olivier’s Hamlet, Tom Stoppard’s Rosencrantz and Guildenstern Are Dead, and Kenneth Branagh’s Hamlet, I will examine how the different manners on affect qualities in these films lead to different interpretation of the main theme of Shakespeare’s Hamlet, i.e. revenge. Briefly, affect can be defined as ‘force’ or ‘forces of encounter.’ From the perspective of affect, revenge is not just revenge, but it is an assembled intensity of various virtual forces. The concept of affect plays a useful compass when we think over the matter of revenge as bundled with punishment, forgiveness and justice. The qualities of the three films could be the result of affect encounters between the text and the public, and such an encounter would also contribute to actualizing virtual affects in Shakespeare’s Hamlet.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. ‘정동 소외자’의 슬픔 또는 애도
Ⅲ. 슬픔과 복수의 정동 사이의 긴장, 그리고 광기
Ⅳ. 애도할 수 있음과 정의
Ⅴ. 나가며
인용문헌

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-840-002497946