메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박기호
저널정보
한국셰익스피어학회 Shakespeare Review Shakespeare Review Vol.60 No.2
발행연도
2024.6
수록면
225 - 252 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Banquet is director Peng Xiaogang’s adaptation based on the plot of Hamlet. Through the transformation of the plot, the ghost appearance of the first act is replaced by a scene in which the king’s helmet sheds blood, and the saved time is used to show fantastic kung fu scenes such as beautiful sword dances of Uruan and Wan.
Several colors that form the basis of the movie appear clearly. The white color represented by Uruan and his followers symbolizes the sadness of Uruan who has lost all the things. The assassins and Li’s guards are armed with black color. It represents conspiracy and evil. The bamboo forest scene symbolizes the green dreams that Uruan and Wan dreamed of but lost, Finally, the most intense color that penetrates all of the movie is the red one that Wan loves. Wan struggles not to lose power whenever at a crossroads of choice. Many scenes show the red color clearly. Red is presented as a color that symbolizes Wan’s life and desire.
Wan tries to grasp the two treasures of desire and love until she is killed, ending up losing both his beloved lover and the emperor’s power. It is a significant ending that allows you to feel the enlightenment of Buddhism, which is futility of life, and the Taoist philosophy that life is eventually in vain.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 색채의 의미와 상징성
Ⅲ. 플롯 변형의 필요성과 효용성
Ⅳ. 욕망의 실체와 파멸
Ⅴ. 결론
인용문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-090272865