메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Eunpyo Lee (Eulji University)
저널정보
미래영어영문학회 미래영어영문학회 학술대회 자료집 미래영어영문학회 2016년도 춘계학술대회 발표논문집
발행연도
2016.6
수록면
271 - 275 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study looks into two different medical student groups over the 3 year period to compare the results to examine whether having more mock tests prior to the standardized TOEIC tests enhances their scores. Their final TOEIC scores were compared upon administering five mock test for one group, and three for the other group. The students were interviewed to learn of their motivation to study the TOEIC. The 5-mock-test group scored the average of 838 on the final test, increase of 16 points from 822, whereas the 3-mock-test group showed 872, increase of 39 points from 833. These results show that the number of mock tests does not reveal any correlation with the test scores. Through interviews with the students, it was learned that they were externally motivated by their parents’ expectations toward them, chances to go abroad, and financial rewards upon good scores.

목차

Abstract
1. Introduction
2. Literature Review
3. Methods
4. Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000665489