메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정유진 (원광대학교)
저널정보
원광대학교 인문학연구소 열린정신 인문학연구 열린정신 인문학연구 제17집 제1호(통권 제25호)
발행연도
2016.4
수록면
377 - 398 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to develop and apply an English-teaching model through pop songs and dictation for middle school students.
The subjects chosen for this experiment were 40 students of 7th grade at a middle school in Iksan and they were divided into the 20 students in experimental group and the other 20 students in control group. The experimental group was instructed with an English-teaching model using pop songs and dictation, while the control group was instructed through dictation.
The experiment was carried out three times a week for three months from March, 2015 through May, 2015.
The two instruments used for this study were an English National As sessment of Educational Achievement and a survey of learners" affective factors and attitudes.
The experiment has yielded such findings as follows:
First, the English-teaching model using pop songs and dictation showed a positive effect on learners" English receptive skills.
Second, using the English-teaching model through pop songs and dictation also brought about the effect of making meaningful changes on the experimental students" affective factors and attitudes compared with the control group.
In conclusion, this study indicated that the English-teaching model through pop songs and dictation has an effect on improving middle school students" receptive ability and on enhancing students" affective factors.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법 및 내용
Ⅳ. 결과 분석 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-001-000770565