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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이준혁 (국민대학교) 곽현철 (국민대학교) 이경중 안현식 (국민대학교)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제65권 제12호
발행연도
2016.12
수록면
2,030 - 2,036 (7page)

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This paper presents a hardware development procedure of the ASB(Active Seat Belt) control system to comply with ISO 26262. The ASIL(Automotive Safety Integrity Level) of an ASB system is determined through the HARA(Hazard Analysis and Risk Assessment) and the safety mechanism is applied to meet the reqired ASIL. The hardware architecture of the controller consists of a microcontroller, H-bridge circuits, passive components, and current sensors which are used for the input comparison. The required ASIL for the control systems is shown to be satisfied with the safety mechanism by calculation of the SPFM(Single Point Fault Metric) and the LFM(Latent Fault Metric) for the design circuits.

목차

Abstract
1. 서론
2. ASB 시스템 모델링 및 추정기 설계
3. ISO 26262를 준수한 ASB 제어 시스템의 하드웨어 설계
4. 하드웨어 아키텍처 메트릭 계산 절차
5. ASB 시스템의 안전 메커니즘 성능 검증
6. 결론
References

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