메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
주인서 (부평유설희간호학원) 배을규 (인하대학교) 김대영 (한국직업능력개발원)
저널정보
한국보건간호학회 한국보건간호학회지 한국보건간호학회지 제30권 제3호
발행연도
2016.12
수록면
405 - 419 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: The purpose of this study was to examine the moderating effects of self-directed learning ability on the relationship between mentoring function and career commitment in registered nurses. Methods: A total of 396 registered nurses from 19 hospitals located in Incheon were included in this study. Collected data were analyzed by confirmatory factor analysis, reliability analysis, descriptive statistics analysis, Pearson product moment correlation and hierarchical regression analysis with SPSS and AMOS 18.0 program. Results: The mentoring function and self-directed learning ability showed to have a positive effect on career commitment. Self-directed learning ability showed to have a moderating effect on the relationship between mentoring function and career commitment. Conclusion: To enhance the level of career commitment perceived by registered nurses, hospital organizations need to implement effective mentoring programs and develop self-directed learning ability in nurses.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
References
ABSTRACT

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-512-001981368