메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

보육시설의 집단 크기에 따른 영아의 또래 및 교사와의 상호작용
추천
검색
질문

An Analysis of Toddlers` Interactions with their Peers and Caregivers According to the Class Size of the Child Care Centers

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제22권 제4호 KCI우수등재
발행연도
2001.12
수록면
201 - 212 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
보육시설의 집단 크기에 따른 영아의 또래 및 교사와의 상호작용
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to analyze toddlers` verbal and nonverbal interaction with their peers and caregivers according to the class size of child care centers in Seoul. The subjects of this study were 20, two-year-old(M=32.5 month) toddlers with peers and caregivers from child care centers in different class sizes, but with same caregiver-toddler ratio. Verbal and nonverbal interactions were videotaped during one hour indoor free play per child in the center. According to the class size, the results were as follows : 1) Toddlers in the small class played more cooperatively with peers, and uttered more regulative or directive words than those in the large class. 2) Toddlers in the large class were more aggressive than those in the small class. 3) Caregivers in small class expressed more empathetic behaviors to a toddler than those in large class.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-598-002107435