메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제24호
발행연도
2016.12
수록면
241 - 269 (29page)
DOI
10.24285/CLER.2016.12.24.241

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Combined with images, subtitles are a text-based visual element that increases communication. When combined with images, subtitles can surpass the limitations of image-supported language and secure the efficiency of language education. When limited in terms of Chinese language, subtitles can relieve prejudices and fears in approaching language. Chinese+Hanyu Pinyin multi-subtitles increases the ability of beginners to understand Chinese, cultivates in real-time the mutual communication ability between Chinese and Korean in combination with the concreteness of images, and has the advantage of simultaneously conducting image language learning and semantic interpretation. Therefore, the combination of image and subtitle can be said to positively affect learner motivation, and is the premise for accommodating the contents of the images with more depth.
Educators can actually access and understand subtitle types, production, editing, conversion, level(HSK) subtitles, combined image+subtitle services, and subtitle utilization through a general approach toward subtitles. Images, multi-subtitles, sound and multi LRC subtitles provide the optimal conditions for Chinese language education and learning which mutually combine the advantages of multimedia and subtitle texts. This allows educators dealing with the Chinese language to freely operate both image and subtitle so as to overcome the Chinese language barrier and furthermore operate subtitles at each stage using various methods, which in turn have the collateral effect of cultivating Chinese listening skills.

목차

Ⅰ. 자막과 중국어문학
Ⅱ. 자막의 유형
Ⅲ. 중국어 자막 제작, 편집, 변환
Ⅳ. 중국어 자막 어휘분석과 레벨자막
Ⅴ. 온라인 중국어 영상+멀티자막 제작과 서비스
Ⅵ. 중국어 자막 활용
Ⅶ. 맺는말
【참고문헌】
【ABSTRACT】

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-720-001997626