메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
周芳萍 (马来亚大学教育学院) 祝家丰 (马来亚大学中文系)
저널정보
전남대학교 글로벌디아스포라연구소 전남대학교 글로벌디아스포라연구소 국제학술회의 전남대학교 세계한상문화연구단 2016 국제공동학술회의
발행연도
2016.1
수록면
33 - 45 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article focused on the threats to deteriorate faced by the Malaysian Chinese primary schools, namely National-type Chinese Schools. Since the issues of medium of instruction in National-type Chinese Schools in 1983, the policy of strengthening the National Schools in 1990s, these education policies of the government have brought a series of problems and challenges to the Chinese education. In this regards, Dong Jiao Zong, the Chinese Communist Youth League and the Chinese education fighters to by all the way adhere to the Chinese education for equal rights and non-perishable faith, was has never wavered.
From the 3M system implemented since 1980s to the Vision School plans issue in 1990s, the Chinese community were taught to make timely protest and resistance. Their actions do not slack ultimately make Chinese education stand on a small piece of land in Malaysia, which continue to exist, and heritage the Chinese culture; and Dong Jiao Zong in its efforts to struggle for the survival of the Chinese education process, has become a politicized NGO.

목차

【摘要】
Abstract
前言
马来西亚单元化教育政策的发韧与发展
马来西亚华教运动的特性
八十年代马来西亚华教的困局:华文小学面临变质威胁
九十年代今至的马来西亚华教困局
宏愿学校的争议
结语
参考文献

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-309-000797894