메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임가나 (한국영상대학교) 나경희 (충북대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제44호
발행연도
2017.7
수록면
289 - 307 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to identify the effects of flipped learning program on Korean EFL college students’ English achievement. In addition, this study attempted to examine the students’ satisfaction with their English class. In order to accomplish this purpose, the following research questions were constructed 1) Is there any change on students’ English achievement after the flipped learning intervention? 2) How did students feel about the flipped learning class? Thirty participants took a pre-, mid-, and post-test on their English proficiency while the class progressed. Also, the survey was conducted on how much they were satisfied with the modified flipped class. The SPSS statistical analyses, ANOVA and t-test, were used for data analysis. The findings of data analysis indicated that 1) As students engaged in the flipped learning program, their level of academic achievement was statistically significantly improved. 2) The students showed high satisfaction in terms of their interest and participation in English learning through the flipped way. Lastly, instructional implications for the classroom and suggestions for further study were also suggested.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 자료의 분석 결과
5. 결론 및 제언
References

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-705-001196717