메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황요한 (건양대학교) 이은정 (건양대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제47호
발행연도
2018.4
수록면
307 - 329 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, there has been a renewed and steady interest in the pedagogical implication of flipped learning in the field of second language education, especially in many English as a Foreign Language (EFL) classrooms. Based on one of the flipped learning methods, CLD(Creative Learning by Doing) that our university has developed, the main purpose of this paper is to examine the influence of flipped learning on EFL learners’ motivation and improvement in English learning. In order to achieve this goal, this study not only analyzes questionnaires designed to gather information about satisfaction and efficacy of CLD from 968 freshmen who enrolled in a CLD-based English course, but also it conducts a comparative analysis on their TOEIC scores from the previous lecture-based course. The findings show that flipped learning has a positive influence on students’ learning motivation and course satisfaction as well as the improvement of TOEIC score. Based on this result, this study highlights the importance of flipped learning and suggests essential factors for creating a flipped classroom.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경과 보완점
3. 연구대상 및 방법
4. 연구결과 및 논의
5. 결론 및 시사점
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-705-002069208