메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김태희 (신구대학교)
저널정보
중앙대학교 일본연구소 일본연구 일본연구 제46집
발행연도
2017.8
수록면
127 - 147 (21page)
DOI
10.20404/jscau.2017.08.46.127

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study adopt key insight from behaviorism, cognitivism and constructivism so as to construct a learning environment required for Korean learners of the Japanese.
The “active learners” proposed by constructivism signifies that they are beings who actively select information, and if learners recognize in class “the boundary between what they know and what they do not” on their own, such a recognition plays a role of “a social context,” helping leaners identify necessary information. The proposed classes were executed based on such a hypothesis that this recognition helps learners’ active selection among information on offer.
As an example in which class activities can help integrate and regularly introduce both traditional lecture-based and constructivism-based classes, the study in Phase I conducted a survey with a questionnaire so as hep learners recognize the boundary between what they know and do not know. In Phase II, the study used a traditional lecture-based class, and in Phase III, the study had the learners complete the questionnaire used in Phase I again so as to confirm the result of knowledge construction. Through the “Phase III class that uses questionnaires,” the study reported and evaluated the result.

목차

1. 머리말
2. 선행연구 검토
3. 학습 과정과 사회적 맥락의 역할
4. 정보선택의 능동성을 발현시키기 위한 수업활동
5. 맺음말
参考文献
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-309-001162940