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The Effects of the Convenience Store Lunch-box Selection Attributes on Satisfaction and Behavioral Intentions
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편의점도시락 선택속성이 만족 및 행동의도에 미치는 영향

논문 기본 정보

Type
Academic journal
Author
Kim, Jin-Hee Kim, Young-Soo (극동대학교) Jeon, Yu-Jung (극동대학교)
Journal
The Korea Academic Society Of Tourism And Leisure Journal of Tourism and Leisure Research Vol.29 No.7 (Wn.119)
Published
2017.7
Pages
353 - 370 (18page)

Usage

cover
📌
Topic
편의점 도시락 선택 속성이 소비자의 만족도 및 행동 의도에 미치는 영향을 조사하였다.
📖
Background
1인 가구의 증가와 외식 문화의 변화로 인해 편의식품 시장이 급성장하고 있으며, 편의점 도시락 시장의 연구 필요성이 대두되고 있다.
🔬
Method
편의점 도시락 구매 경험이 있는 소비자를 대상으로 2017년 2월에 300부의 설문지를 배포하였고, 289부의 유효한 응답을 구조 방정식 모델로 분석하였다.
🏆
Result
편리성, 품질, 경제성, 혜택 등 선택 속성이 소비자의 만족도에 긍정적인 영향을 미치고, 만족도는 행동 의도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다.
The Effects of the Convenience Store Lunch-box Selection Attributes on Satisfaction and Behavioral Intentions
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Abstract· Keywords

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As the desire for convenient food is increasing due to evolving lifestyles, studies on convenient store lunch-box have gained increased attention. Therefore, the study investigated the effect of selection attributes of convenience store lunch-box on satisfaction and behavioral intentions. To carry out the study, a total of 300 questionnaires were distributed to consumers who had past experience of purchasing a convenience store lunch-box from February 1 to February 28, 2017, but only 289 were used for the analysis. The hypothesized relationships in the model were tested simultaneously by using a structural equation model. Result showed that convenience, quality, economical efficiency and benefits were influenced by satisfaction. As well, satisfaction had effect on the behavioral intention. The implications revealed in this study would help provide a practical background for development of business plans for convenience stores industry.

AI Summary

Topic

편의점 도시락 선택 속성이 소비자의 만족도 및 행동 의도에 미치는 영향을 조사하였다.

Background

1인 가구의 증가와 외식 문화의 변화로 인해 편의식품 시장이 급성장하고 있으며, 편의점 도시락 시장의 연구 필요성이 대두되고 있다.

Method

편의점 도시락 구매 경험이 있는 소비자를 대상으로 2017년 2월에 300부의 설문지를 배포하였고, 289부의 유효한 응답을 구조 방정식 모델로 분석하였다.

Result

편리성, 품질, 경제성, 혜택 등 선택 속성이 소비자의 만족도에 긍정적인 영향을 미치고, 만족도는 행동 의도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다.

주요내용

Contents

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구모형 및 분석방법
IV. 실증분석
V. 결론 및 제언
참고문헌

References (40)

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