메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김은정 (중동중학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제26권 제5호
발행연도
2017.10
수록면
495 - 511 (17page)
DOI
10.5934/kjhe.2017.26.5.495

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to study the experts weighted views on subject-specific competence and content system in the ’Family Life’ area of the 2015 Revised Technology and Home Economics Curriculum, implementing Fuzzy Multi-Criteria Decision Making(MCDM) techniques. The results of the analysis are as follows. First, the experts argue that important key concepts of the 2015 Technology and Home Economics curriculum for the class as well as accomplishment of the subject-specific competence in the notion of ’Family Life’ are ‘Safety→Management→Life culture→Life plan→Relationships→Development’. Second, the rank order of the weighted factors, which are essential for both the class and the achievement of the subject-specific competence, are as follows: ‘Gender and Companionship in Adolescence’, ‘The Family Management and Healthy Family’, ‘Culture of Housing and Remodeling the Living Space’, ‘Management Of Clothing And Recycling’, ‘Housing Environment And Safety’, ‘Low Fertility-Aged Society And Work-Family Balance’. Third, ’The Weight of Function bestows the highest weight value on ’Suggesting;’ and in contrast, ’Judging’ is assigned the lowest. In summary, the 2015 revised Technology and Home Economics curriculum assigns the highest weight to ‘Safety’, inter alia, ’Housing Environment and Safety’ in ’Family Life’ concept.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 관련 문헌 고찰
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과 및 해석
Ⅴ. 결론
REFERENCES

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-590-001410086