메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국호텔관광학회 호텔관광연구 호텔관광연구 제18권 제1호 (통권 제64권)
발행연도
2016.1
수록면
83 - 103 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to establish the positioning strategy for korea medical tourism to increase medical tourism demands. Data were collected from Chinese tourists who visited to Gyeongbokgung Palace, Korea between October 3 and 5, 2014. The data were analyzed by such statistical tests as descriptive analysis, confirmatory factor analysis, reliability test, and covariance structural modeling. The results revealed that selection attributes of medical tourism insignificantly affect selection intention to the medical tourism, but significantly influence their preferred tourism activity. Also, the study results confirmed that the higher level of preferred tourism activities is, the more positive attitudes toward selection intention to Korea medical tourism tourists have. The findings suggested that the differentiated and diverse contents of medical services(i.e., easy visa procedures, consistent treatment processes, etc.) and tourism services(i.e., shopping, K-pop festivals, etc.) would be run for the first to set up the positioning strategy, as well as to gain competitive advantages over the competitors as one of medical tourism destinations in the world.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-326-002152761