메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유선무 (아주대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제60권 제2호
발행연도
2018.5
수록면
59 - 76 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is an attempt to read Thomas Hardy’s Jude the Obscure as an example of anti-Bildungsroman, which criticizes the ideology of improvement and the privileged concept of linear time in the late Victorian and capitalistic social order. What the text problematizes is not only the exclusivity of the right to bildung but the very concept of bildung itself. Hardy views the concept of bildung as the individual and aesthetic version of unbounded progress that the Enlightenment champions and that privileges the dramatic sense of public performance and the economic sense of productivity and materialization. Hardy attempts to liberate human life from any association to instrumentality and embrace what Agamben calls “form-of-life,” life in which life and its form become inseparable. Jude the Obscure effectively illustrates the “form-of-life” by the conflict between time and space, and eventually by promoting the spatialization of time. Only by reconnecting the subject to its surrounding “place” could he or she recover his or her life in its most “authentic” sense. Jude is neither a passive victim or a pathetic failure but a true dweller of the place, who possesses the “negative potency” of not achieving bildung.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
인용문헌

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-840-002263248