메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양재원 (부산대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제60권 제2호
발행연도
2018.5
수록면
151 - 174 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine Korean English learners’ competency of English emotion metaphors in given contexts and compare their metaphor competency with that of native speakers. Furthermore, it looks into the participants’ English vocabulary learning strategies that might affect their metaphor acquisition. 84 Korean college students and 24 English native speakers participated in this research. The questionnaire contains a metaphor assessment and their English learning strategy assessment. The results reveal most Korean English learners struggle to understand the English metaphors that especially underwent severe semantic changes from their original literal meanings. Also, their current English vocabulary learning strategy seems to have little effect on their English metaphor acquisition. These results imply that the theory of conceptual metaphor as well as analogical reasoning process training can be helpful for the struggling English metaphor learners with a thirst for theoretical approaches and novel pedagogical assistance.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론
인용문헌

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-840-002263399