메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
전지현 (부산대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제62권 제1호
발행연도
2020.2
수록면
171 - 195 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the relationship among English proficiency and abilities to comprehend Korean metaphor expressions and English metaphor expressions under the framework of conceptual metaphor theory. Eighty-five college English learners participated in the study. One-way ANOVA and independent t-test analyses were used for analysis. Results showed that the higher English proficiency was, the higher the ability to comprehend English metaphor expressions, and that the higher the ability to comprehend Korean metaphor expressions, the higher the ability to comprehend English metaphor expressions. However, results also showed that when the source or the target domain of English metaphor expressions differed from those of Korean metaphor expressions, both English proficiency and the ability to comprehend Korean metaphor expressions did not have an impact on the ability to comprehend English metaphor expressions. Directions of further studies and pedagogical implications were provided.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 결론
인용문헌

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-840-000410155