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Subject

The Effect of Hotel Brand Image on the Attitude toward Brand Extension : Focusing on the Moderating Effect of Gender
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논문 기본 정보

Type
Academic journal
Author
Yoon, Yu Na (경희대학교) Kang, Kyung Ho (경희대학교)
Journal
The Korea Service Management Society Journal of Korea Service Management Society Vol.19 No.4 KCI Accredited Journals
Published
2018.11
Pages
241 - 266 (26page)
DOI
10.15706/jksms.2018.19.4.012

Usage

cover
📌
Topic
호텔 브랜드 이미지가 브랜드 확장에 대한 태도에 미치는 영향을 조사하고, 성별의 조절 효과를 밝혀내는 것이 이 연구의 주제이다.
📖
Background
브랜드 확장 전략의 중요성이 증가함에도 불구하고, 부모 브랜드 이미지가 브랜드 확장에 대한 태도에 미치는 연구는 부족하다.
🔬
Method
설문조사를 통해 수집한 데이터를 바탕으로 SPSS 통계 패키지를 이용하여 다중 회귀 분석을 실시했다.
🏆
Result
원본 브랜드 이미지가 브랜드 확장에 대한 태도에 긍정적인 영향을 미쳤으며, 이는 성별에 따라 달라지는 경향이 있다.
The Effect of Hotel Brand Image on the Attitude toward Brand Extension : Focusing on the Moderating Effect of Gender
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Abstract· Keywords

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In spite of the growing importance of brand extension strategy, research of the effect of parent brand image on attitude toward brand extension has been sparse. In the context of the brand extension research explaining that consumers assess brand extension based on the degree to which the brand image of the original brand is consistent with one of the extended brand, this study investigates the effect of original hotel brand image on attitude toward brand extension, grounded on the signal theory and categorization theory to fill the gap in the hospitality literature. In addition, this study examines the gender effect on the relationship between brand image and attitude toward brand extension by comparing male and female groups in terms of both the significance and magnitude of brand image variables’ regression coefficients. The results of analysis show a positive effect of original brand image on the attitude toward brand extension. Regarding the results of between two groups, functional brand image and symbolic brand image have significant effects on attitude toward brand extension only in the female group. In addition, only the magnitude of symbolic brand image’s effect on attitude toward brand extension is different according to gender. This research will provide meaningful marketing insights for targeting and positioning based on the gender difference regarding consumers’ attitude toward extended brand in the context of the hotel industry.

AI Summary

Topic

호텔 브랜드 이미지가 브랜드 확장에 대한 태도에 미치는 영향을 조사하고, 성별의 조절 효과를 밝혀내는 것이 이 연구의 주제이다.

Background

브랜드 확장 전략의 중요성이 증가함에도 불구하고, 부모 브랜드 이미지가 브랜드 확장에 대한 태도에 미치는 연구는 부족하다.

Method

설문조사를 통해 수집한 데이터를 바탕으로 SPSS 통계 패키지를 이용하여 다중 회귀 분석을 실시했다.

Result

원본 브랜드 이미지가 브랜드 확장에 대한 태도에 긍정적인 영향을 미쳤으며, 이는 성별에 따라 달라지는 경향이 있다.

주요내용

Contents

Abstract
Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Results
Ⅴ. Discussions
Ⅵ. Limitation and Future Study
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