메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Chen Yang (Robert Morris University)
저널정보
한국언론학회 Asian Communication Research Asian Communication Research Vol.15 No.3
발행연도
2018.12
수록면
47 - 73 (27page)
DOI
10.20879/acr.2018.15.3.47

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated how Weibo use is related to Chinese students’ acculturation and adaptation in the United States. Adaptation is conceptualized into three domains: social life adaptation (SLA), task-performance adaptation (TPA), and cultural adaptation (CA, composing of acculturation and de-culturation). Data show that students with lower income and those who plan to return to China or have not lived in the United States long tend to use Weibo more. Furthermore, Weibo use is positively associated with TPA but negatively with SLA. Chinese identity (or de-culturation) does not affect their Weibo use. However, people with strong acculturation use Weibo longer on an average day but with less frequency. Weibo appears to be a double-edged sword as Chinese students may use it to improve their living skills and cultural competence or to escape from a limited social life. Implications for uses and gratifications are discussed.

목차

Abstract
Literature Review
Research Questions and Hypotheses
Method
Results
Discussion
Limitations and Suggestion for Future Research
References

참고문헌 (52)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-070-000309098