메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
증가녕 (동국대학교) 김인재 (동국대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제18권 제6호
발행연도
2018.12
수록면
409 - 425 (17page)
DOI
10.37272/JIECR.2018.12.18.6.409

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the purchase intention of viewers on YouTube beauty channels. Because YouTube is a powerful communication channel among interested groups, it can be used for commercial purposes. The research model of this study was suggested on the basis of previous research papers. The research model used reply, informativeness, interactivity, bond, playfulness, homogeneity as independent variables, trust, satisfaction as mediating variables, and purchase intention as a dependent variable.
In order to identify the affecting factors of purchase intention. web questionnaires were distributed to viewers who frequently used YouTube beauty channels. 254 data except for incomplete ones were used for analysis. The results of this study is the followings: (1) The popularity of comments on YouTube beauty channels has a positive effect on audience trust, satisfaction, and purchase intention. (2) Satisfaction and trust positively affect purchase intention. (3) Interactivity on YouTube beauty channels do not positively affect audience satisfaction and trust purchase intention. Several implications are carefully suggested.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형 및 가설
Ⅳ. 연구방법
Ⅴ. 결론 및 한계
참고문헌

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-323-000296650